Och där ligger de än.

Plockar upp schampoflaskan från golvet. Den jag trampade på innan ni vet.
-Nej men nu har jag ju börjat städa. Det här känns bra. Var ju inte alls jobbigt.
Placerar schampoflaskan på bordet. Börjar vika kläder.
-Okej det här är tråkigt. Fy fan. Fortsätter lite till. Sen blir det mat.
Fortsätter att vika. Och vika. Och vika. Lägger in i garderoben.
-Hade varit skönt att sova en stund... Sängen ser ju jävligt skön ut. Ska bara lägga mig ner en liten stund.
Somnar lite. Vaknar efter en halvtimme, redo att ta nya tag. Börjar gömma julklappar på underliga ställen.
-Det här var ju kul. Inte alls så tråkigt som innan.
Julklapparna tar slut. Ger mig på kläderna igen. En resväska tömd på kläder, one to go.
-Döden. Döden.
Alla kläder placerade i garderoberna. Känns bra. Och döden inträffade inte. Alla schampo, balsam, inpackningar, sminkgrejor, småsaker, "vad har man det här till"-grejor börjar packas  upp.
-Det här är tråkigare än döden. Jag lovar, döden är att föredra just nu. (Följt av en del svordomar och andra så kallade fula ord men som ändå inte riktigt kvalificerar sig som svordomar.)
Det börjar bli fullt på hyllorna. Lägger (läs: tömmer ut) grejorna på golvet istället.

Och där ligger de än.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0