Nov. 27, 2012

Det här med att blogga känns inte så jävla spännande längre. Men jag gillar ljudet av fingrar mot tangenter. Och så är jag för lat för att skriva i en "riktig" dagbok. Det är enklare såhär. Och det är faktiskt härligt att kunna titta tillbaka när minnet sviker, som det ju gör ibland när man kommer upp i åldern.

För tillfället titulerar jag mig som både spansk- och bildlärare på alldeles utomordentligt trevlig högstadieskola. Man skulle kunna säga att jag avgudar mitt jobb och då överdriver man inte det lilla minsta.

Pluggångesten kommer krypande titt som tätt. Och med pluggångesten menar jag ångesten över att jag börjar bli lite sådär halvgammal och har fortfarande inte börjat plugga. Inte ens kommit fram till vad jag vill plugga till. Lärare ligger ju nära till hands just nu. Beteendevetenskap känns inte så jävla pissigt det heller. Socionom skulle jag kanske kunna tänka mig men det läser ju varannan samhällsstudent till för tillfället så kanske inte ändå. Psykologi är kul. Statsvetenskap också. Ja, ni hör ju. Eller ser, om man ska vara petig.

För övrigt börjar jag bli sjuk igen. Femte gången¨på fem veckor. Gött. Halsont och feber. Har ställt mig i duschen och dragit på högsta värmen på vattnet tre gånger ikväll bara för att få upp värmen. Ska gå och knapra i mig några buketter broccoli nu. Eventuellt skölja ner dem med citronvatten. Lite sådär äckelljummet citronvatten, mums.

Det var nog det hele.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0