Trädgårdsfest och sprödbakad torsk

Jo, det var ju lördagskvällen. Den var, minst sagt, mycket bra. Nathalie hade trädgårdsfest, dels för att fira 20-årsdagen, dels för att fira att hon snart åker till usa i ett år (om det nu är något att fira? fel ordval av mig kanske). jag, André och Nille tog oss i alla fall dit ett par timmar tidigare än resterande gäster. Tanken var väl visserligen att vi skulle hjälpa till men det mesta var faktiskt redan ordnat vilket ledde till en flaska rosé på en solig uteplats istället. Mellan solig rosé och svettigt dansgolv på t-baren roade vi oss med mat, diverse lekar och annat trevligt. Bra kväll med andra ord.

Igår var det matlagning på avancerad nivå. Och med avancerad menar jag att det rörde sig om mer än att koka pasta. Sprödbakad firre närmare bestämt. Hemmagjord. Vi använde tydligen upp en hel påse skorpmjöl konstaterade Nathalie idag. Gottigt. nathalie älskade såsen, jag höll mig mest till fisken och killarna åt helt enkelt vad som erbjöds. Plus oliver, minus det gröna på tomaterna.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0