Äckligt korrekt

I vanliga fall har jag spansk- och engelsklektioner i skolan. Idag och imorgon ska jag hoppa in för en annan lärare och ha lite svenska också. Jag älskar svenska. Det har alltid varit mitt favoritämne (plus samhällsämnena...). En helt korrekt stavad text är lycka (jag säger inte att det är den största lyckan en människa kan uppleva men lycka är det). Det är till exempel därför jag vägrar att läsa Aftonbladet. Särskrivningarna och stavfelen avlöser varandra, fan man blir ju förbannad. Men idag är vi inte förbannade för idag ska jag ha svenska och få vara sådär äckligt korrekt. You gotta love it.

Postat av: Maggan

Språkpolis som jag...

2012-01-16 @ 22:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0