The Nordfjord



Hittade en bild på datorn som är alldeles för läcker för att inte läggas upp, om ni förstår vad jag menar. Vi var sidårä alldeles för unga för att egentligen ha de där flaskorna i vår ägo och skulle fira Valborg. Förfest hos mig och sen partyparty hemma hos Robin. Om vi struntar i hur vi faktiskt ser ut (det är lite såndär "hur i helvete tänkte vi"-känsla över utseendet nämligen) så kan vi ju börja med det faktum att jag med allra största säkerhet har varit själv hemma en eller flera nätter innan den här bilden togs. Högst upp i kylskåpet ligger nämligen en läsk och rester efter två dagars kinamat. På nästa hylla ser vi en xider (troligt användningsområde: halsfuktare), en juice (troligt användningsområde: utblandning av diverse illasmakade alkoholhaltiga drycker) och längst ner skymtas en låda gräddbullar.

I våra händer kan vi (om vi börjar från vänster) se en såndär hemsk "drinkblandning" från Partaj. Blå dessutom. Om jag inte kommer ihåg fel var tungan härligt blå ungefär samtidigt som flaskan var slut. Nästa flaska ser ju rätt oskyldig ut, Malmbergs vatten med citronsmak. Fel. Den innehåller någon härlig blandning av olika spritsorter (nu förstår ni kanske varför det där blåa slisket behövdes). I Fridas hand kan vi se, tamtadam (fanfar), The Nordfjord. Ett, i den åldern, återkommande inslag på diverse tillställningar. Jag tror det räcker så.

Postat av: Annika

det måste vara en bild som är tagen senare Hannah! Inte drack ni nåpon sprit vid 14 års ålder? kan inte tänka mig att det var till er två spriten var ägnad....

Kram lilla gurkan o ha det gott!!

2011-10-12 @ 17:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0