En busschaufför, en busschaufför..

Efter ha tagit Malmöbussen från lilla hemmet till stora staden fem dagar i veckan i sisådär två år så börjar man få lite koll på busschaufförerna. Jag vet inte om ni känner till tjuvlyssnat.se (om ni inte känner till den så föreslår jag ett besök där, genast!) men jag hittade en konversation mellan en dam och en av dessa busschaufförer där häromdagen:

Skåneexpressen mot Malmö, på Resecentrum i Kristianstad

En äldre dam ~75 sätter sig längst fram i bussen.

Busschauffören: Knäpp nu bältet innan jag kör.
Damen: Är det verkligen nödvändigt?

Busschauffören: Är det nödvändigt att du åker ut genom fönsterrutan om vi krockar och du bryter nacken?

Damen: Det gör inte så mycket, jag är så gammal.

Busschauffören: Det kanske gör något för de som får mata dig med sugrör efteråt! Knäpp bältet!

Damen blir tyst och sätter på sig säkerhetsbältet

Vågar vi slå vad om vilken av busschaufförerna det var? Gubbe. Vitt hår. Brukar tjata om att man "minsann måste visa terminsbeviset också och inte bara jojo-kortet". Jag tror stenhårt på honom.


Postat av: mormor

kan tänka mig att du blir lika dan när du blir gammal ha ha ....

2011-10-27 @ 17:22:02
Postat av: Hannah

haha jo men det kan jag också känna faktiskt..

2011-10-27 @ 18:34:33
Postat av: den bästa!

jag sätter satan ta mi inte emot! jävla tragg på gubbfan! :)

2011-11-01 @ 19:59:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0