Halv åtta

Jag älskar Helge Skoog. Och jag älskar Halv åtta hos mig. Jag brukar dock inte älska deltagarna i programmet. Inte ett dugg faktiskt. Brukar antingen vara snuskisar (ex. låter katten slicka på räkorna innan servering) eller gnällisar (ex. klagar på allt). De som är mest irriterande är de som tycker att allting är så "himla, himla gott, kanske det godaste någonsin" men sen ger en "stark sjua". Eller de som ger lägre poäng för att kantarellerna är plockade i Icas grönsaksdisk istället för i skogen. Herregud, det är väl inte själva plockandet som ger poäng.

Om jag hade varit med i Halv åtta hade jag bjudit på något chokladigt till efterrätt. Man måste ha choklad för annars är det ingen riktigt efterrätt. Bara så ni vet.

  
Bra chokladiga efterrätter. Nummer två hade säkert fått minuspoäng i Halv åtta eftersom den inte är ett dugg hemgjord. Jag hade gett den en åtta. Eller kanske en "stark sjua".



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0