Nejlikemönster


Jag tycker att den här bilden är rätt skön. Den är tagen i fredagskväll när vi var lite småstressade över julgosset. Mikaela gick till Rosegarden för att hämta mat till oss och tanken var att jag skulle göra lussebullsdegen medan hon var borta. Eftersom vi redan hade stressat i ungefär två timmar så fick jag ett infall av att jag faktiskt inte alls ville göra någon lussebullsdeg. Istället satte jag mig på köksgolvet och började tillverka fina nejlikemönster (det där är ett så kallat eget ord) i apelsinerna.

Lussebullsdegen tillverkades senare. Runt klockan tolv slog vi oss ner i soffan med varsin varm bulle framför Mysteriet på Greveholm som sen byttes ut mot Vänner. Ungefär samtidigt byttes även pigga ögon ut till sömniga ögon som sakta men säkert stängdes.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0