Jag snubblade!

Ni ville ju ha lite recept här och igår snubblade jag faktiskt över något som visade sig vara ganska gott. Ett paket bacon klipps till önskad storlek och steks. Häll i lagom med creme fraiche (vad som är lagom väljer man helt själv, jag tror att ni klarar det) och släng ner några kräftstjärtar. Därefter rekommenderas mycket svartpeppar. Gillar man inte svartpeppar är det dumt att ta i det. Samma sak gäller för bacon och kräftstjärtar. Funkar säkert lika bra med något annat köttigt eller skaldjurigt.

Jag hyser ju stort agg mot varma grönsaker så här tar mitt recept slut. Jag tror dock att det kan vara gott (såvida man inte, som jag, hatar varma grönsaker - då tycker man nog att det jag snart ska skriva låter lite småäckligt) att kasta i ett par paprikabitar, lite purjolök och spenat också. Jag hade icketillagad ruccola, spenat och gurka. Det blev ganska festligt det också. Detta serveras förslagsvis med pasta men vill ni gärna ha något annat så ta det, det kommer inte bli lika gott men det väljer ni ju själva.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0