Udda var det ja

Jag har kommit fram till att det troligtvis kommer att uppstå ett litet problem i London baby (ja, jag ska sluta. snart.). Och det är det här med maten. Jag vet inte om jag skulle säga att jag är kräsen men jag brukar alternera mellan pasta och bacon eller frallor med ost och marmelad till lunch. Jag vet inte riktigt om det motsvarar den näringsriktiga maten som jag faktiskt har lovat att laga. Jag är en såndär jobbig jävel som...

...dissekerar köttbullar i jakt på stora och mikroskopiska lökbitar. Detta gäller även lussebullar med russin. (Det är så tråkigt vid till exempel julbord, för min plats ser så himla grisig ut.........)
...inte äter det gröna på tomaterna, det vita på paprikorna eller kärnorna i vindruvorna och vattenmelonerna.
...som måste ha ketchup till allt.
...tycker att glass, fetaost och gelégodis är obehagligt. Inte bara tillsammans.
...som häller ut téet i vasken om tepåsen råkat ligga i tio sekunder för länge.
...som gärna äter på udda tider.
...leker med och gör mönster i maten. Potatismos är himla bra, där stannar mönstret kvar. Sås är mindre bra.
...tycker att det borde vara lag på att ta bort själva lingonen från lingonsylten innan den serveras. Och nej, gelé funkar inte.
...hatar hatar hatar svamp.
...föredrar att inte äta på flera dagar än att äta något jag inte tycker om.
...skulle kunna tänka sig att bara äta pizza och kinamat. Plus frallor och pasta/bacon dårå.
...tycker att kyckling ska vara så torr att den flyger av tallriken som smulor när man blåser på den.
...helst inte äter kanterna på brödet. Mest för att de brukar vara äckliga.
...inte är något större fan av frukt och kött. Kött är ofta ganska obehagligt.

På dagarna är det ju jag som lagar maten så då är det väl egentligen nemas problemas men på kvällarna blir jag ju bjuden. Blir lite konstigt att först fråga vad det blir till mat och sen säga att man inte är hungrig va? Kan kanske till och med uppfattas som oartigt? Nej, den här resan kan nog vara bra för mig. Om inte annat så blir jag ju jävligt fit av att inte äta.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0