Oder?

Igår hade jag den stora äran att hjälpa ett par tyskar som kört vilse. Jag kan tänka mig att detta var en ganska rolig konversation (mest fför dem kanske). Såhär i efterhand hade jag nog gärna haft den på band för att liva upp diverse tillställningar, till exempel släktsammankomster och framtida jobbrelaterade möten. Tyskarna tillhörde "vi är äldre än majoriteten av jordens befolkning men ser inte riktigt ut som russin i ansiktet än"-åldersgruppen och kunde inte ett ord på varken svenska eller engelska. Jag själv hamnar under "jo jag läste visserligen tyska under hela högstadiet plus två år på gymnasiet men ointresse därefter har lett till en viss försvagad kunskap inom området"-kategorin. Ni kan nog tänka er själva hur underhållande den här konversationen, som pågick i ungefär 15 minuter, faktiskt var.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0