It's getting hot in here, so take off all your clothes

Det fanns en del kläder att sortera, tvätta, vika, stryka och sedan placera in i mina nyskapade kategorier:

1. "Behålla"-kategorin. Kläder som ska behållas av en eller flera anledningar. Ibland okända anledningar. Magkänsla ni vet.

2. "Släng direkt"-kategorin. Ja, det finns väl inte så mycket att missförstå med den här kategorin.

3. "Vad är detta för något"-kategorin. De flesta plaggen som hamnar här har fortfarande prislappen kvar vilket känns ganska betryggande då det måste betyda att jag faktiskt aldrig har använt dem.

4. "London baby"-kategorin. Kläder som inte bara ska behållas utan också ska få följa med till London. Den här högen är oroväckande hög och jag har just insett att en hel del av plaggen kommer att få flytta över till kategori nummer 1 igen.

5. "Ge bort till lillasyster"-kategorin. Tror den här kategorin talar för sig själv.

6. "Jag kommer aldrig använda det här igen men jag vill inte slänga eller ge bort det"-kategorin. Det här är den minsta högen. Och antagligen den mest oklara.

Förutom det nya klädsystemet så har jag även kommit fram till att det bästa sättet att hinna umgås med alla jag vill träffa innan London är att involvera dem i mina måltider. Och då menar jag inte på tallriken nödvändigtvis, men gärna på en stol bredvid eller mittemot. Idag blir det fika, imorgon lunch och fika och på torsdag troligtvis både lunch, fika och middag. Effektivt och bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0