Reading

Igår tog jag, Margot, Kasia, Jé-Anne och Noortje oss till Reading för att shoppa. Det blev mest julklappar för min del faktiskt så det känns ganska ointelligent att lägga ut bilder på min shopping här. Och ja, jag har faktiskt redan börjat köpa julklappar. Brukar springa runt som en idiot den 22 december (det har hänt att julklappar inhandlats efter den 24 också visserligen) för att hitta de perfekta julklapparna. Finns sällan några perfekta julklappar den 22 kan jag tala om för er. Dessutom har det visat sig att ganska många andra också är ute i inte alls speciellt god tid vilket leder till långa, varma, svettiga och äckliga köer inne i affärerna. Så ja, nu har jag använt ordet julklappar sex gånger i sju meningar. Sidospår. Reading pratade vi om.


Vi började inne på John Lewis där julskyltningen var i full gång. Vidrigt. Alla affärer borde sluta ett avtal om att inte börja med granar, glitter och julkulor förrän den första december. Väntar bara på att Feliz Navidad ska börja spelas i högtalarna också. Det måste för övrigt vara den mest vidriga julsången, musiken tonas ut och man tror att den är slut... Och så börjar de fan om på refrängen igen.

 
Hittade en av Jamie Oliver's restauranger som vi tänkte gå in och äta på. Det var dock ungefär tio minuters väntetid och eftersom vi var mer än lite hungriga så bestämde vi oss för att gå någon annastans. Något jag egentligen mest blev glad över, hade nog kräkt om jag hade behövt äta today's special. Lamm är vidrigt. I ärlighetens namn ville jag (vi?) mest äta där för att det var Jamie's restaurang.

  
Istället blev det en tapasrestaurang, Las Iguanas.


Clas Ohlson i Reading. De andra tjejerna tyckte inte att det var riktigt lika anmärkningsvärt som jag tyckte. Vi var dock överens om att den gruppen människor som stod på gatan och skrek "you are all born in sin, Jesus is your answer to everything!" kändes ganska udda.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0