There's no love like taxi love

Känner redan nu att det kommer att bli problematiskt i jul när jag ska hem. För det första hade jag två mycket välfyllda väskor med mig på vägen hit och för det andra har jag fått precis samma shoppinggen som majoriteten av den kvinnliga befolkningen. Dessutom ska det inhandlas julklappar. Ja, ni hör ju själva. Har försökt hitta information på Norwegians hemsida om man kan checka in tre bagage men har inte hittat något.

Nästa problem blir hur jag ska ta mig till flygplatsen med tre stora resväskor, ett handbagae och en datorväska. Nog för att det skulle vara högst spännande att ge sig på buss-/tågalternativet men med tanke på min förkärlek till taxi (vi kan prata om den kärleken en annan gång känner jag rent spontant, men det är en av mina större kärlekar) så känns det som att Bracknell cars kommer att få rycka ut. Har redan varit inne och kollat priser och vet ni vad? Det är galet billigt. Det är ungefär en-en och en halv timmes bilfärd härifrån till Gatwick, vilket innebär ungefär samma restid som mellan Kristianstad till Malmö. 600 kr här, 1500 kr hemma. GOODIE säger jag. Då kan jag ju lägga de hundralapparna på att betala överviktspriset på flygplatsen istället... Hähä.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0