Lök, svamp och broccoli

Ni kommer kanske ihåg det här inlägget, där jag noggrant framförde inte samtliga men en hel del av mina annorlunda matåsikter. Ni undrar kanske hur det har gått nu när jag varit här ett par dagar? Eller undrar ni inte, men kommer ändå få ta del av svaret. Hähä. Det har gått över förväntan faktiskt. Jag har lyckats tillaga både fisk, toast (wow, den är avancerad ändå) och bacon/pasta. Idag blev det visserligen Burger King för ungen och färdiga mackor för mig och Frida, men jag känner ändå att lunchbiten är godkänd. På kvällarna har jag ju inte haft något att säga till om och det har serverats en hel del av mina hatobjekt.

Vi kan börja med löken. Den fanns på en separat tallrik. Tyvärr fanns det även räkor, som ju är något av det godaste som finns, på just den tallriken. Det blev lite pilligt att försöka få med bara en räka på skeden utan att samtidigt få med någon lökbit. Första skeden innehöll tre rejäla lökbitar och noll räkor. Andra skeden en räka och två lökbitar. Det blev ingen tredje sked. Löken gömde jag lite smidigt vid kanten av tallriken och låtsades som att det regnade när det frågades om jag hade ätit upp eller om jag kanske skulle äta löken också.

Dagen efter var det svampen som var kvällens fiende. Och den här gången låg den redan på min tallrik när jag satte mig vid bordet. Jag berättade det för Sofia som skrattade och undrade hur jag löste situationen. Svalde några av svamparna hela och resten lämnade jag helt enkelt på tallriken. Försökte få det att låta som att jag blev galet mätt just när jag bara hade svamparna kvar. Vilken. Jäkla. Otur. Alltså.

Nummer tre, och därmed sista, objektet var broccoli. Jag absolut hatar hatar hatar broccoli. Trodde jag. Det var faktiskt helt okej. Eller ja, det är väl inget jag tänkt börja inkludera i mina dagliga måltider men som sagt, det var inte äckligt.

För övrigt tycker jag tydligen inte att selleri är äckligt. Bara så ni vet det. Jaja, lite sjuk i huvudet är man nog om man skriver ett sånt här inlägg. Men jag kan ta det.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0