Julgodistillverkning

Ikväll har jag haft julmys med Elin och Marie. Alla hade köpt ingredienser till ett julgodis som vi sen tillverkade. Jag gjorde ragusa (sån där hasselnötsfylld nougat med mörkt chokladöverdrag ni vet), Elin fudge och Marie gjorde wienernougat. Ragusan blev smarrig. Wienernougaten blev lyckad. Fudgen blev något tvivelaktig. Blev inte riktigt så som det stod i receptet att den skulle bli. Lite Sunes Jul och massa ljus senare tänkte jag säga godnatt nu.


Vad tycker vi om min gran förresten? Kan inte bestämma mig för om jag tycker att den är fin eller extremt ful. Jag hittade inga julkulor så jag tömde helt enkelt smyckeskrinet över det lilla trädet istället.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0