Fördomar

Jag tycker att fördomar är ganska festligt. Och politik är ju ganska kul. Vad som händer om man slår ihop de båda? Jo, man får en mysgubbe som går upp halv sju varje morgon för att gå ut med hunden, spelar bingo lotto på lördagskvällar och gärna åker till sydligare breddgrader på vinterhalvåret vid namn Alf Svensson. Man får en man med mycket humor och en gnutta ironi (och det gillar ju vi, vi här på bloggen) som tycker att en båttur i skärgården är ett alldeles förträffligt sommarnöje, Carl Bildt heter han. En lite halvpräktig småbarnsmamma som hjälper barnen med läxorna på kvällarna samtidigt som hon tillagar någon ekologisk böngryta, Maria Wetterstrand. Och slutligen en sån där som tycker att en blodig biff och ett glas rött på verandan är livet, Göran Persson kan vi väl kalla honom.

Mina favoriter är nog Svensson och Bildt. De verkar väl ändå vara lite smågossiga va. Åtminstoen om man bara tittar på den bilden jag har av dem. Vem vet, Svensson kanske följer Big Brother slaviskt och har sökt till Paradise Hotel två gånger medan Bildt hänger på Ibiza hela sommaren... Hur står det själv till med fördomarna, äger ni några sådana eller ni är sådär härligt fördomsfria hela högen?


Postat av: youknowhow

hahahaghahaha

2011-12-07 @ 22:35:19
Postat av: Annika

Lilla gurkan vad du har underbara funderingar! Du gör dig dessutom bra på bild också, Kristianstad lokaltidning. De minerna har jag nog sett förut tror jag. Men vad roligt att du har så många läsare och att du fortsätter blogga.

Hade bara önskat lite matrecept också, kan fixa det?

kram gumman

2011-12-08 @ 17:20:44
Postat av: Hannah

Annika, det första kan jag hålla med om. Bilderna i tidningen var relativt osmickrande men som du säger, minerna går ju på repeat. Det kommer nog komma bakrecept iaf, annars får du ta o laga korvstroganoff ;) KRAM!:)

2011-12-08 @ 23:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0