Det är dags

När jag var 16-17 år så var jag ganska kaxig när det kom till det här med körkortet (ja herregud vad jag har fått äta upp det nu i efterhand). Jag skulle minsann ta körkort direkt när jag fyllde 18, gärna innan. Vi kan nog vara ganska överens om att så blev det inte riktigt. Våren gick. Sommaren kom. Hösten gick. Vintern kom och så hade det helt plötsligt gått ett helt år.

Jag har en liten vän (ja, Katarina) som har kommit fram till att körkort är överskattat. Och att hon ska hitta sig en man som kan köra henne när hon behöver åka någonstans. Jag har hållt med henne ganska länge men det finns någonting som säger mig att jag kommer att älska att köra bil. Får känslan ibland att om jag bara hade haft ett körkort så hade jag kört ner till Tyskland ibland på eftermiddagarna bara för att få köra som en dåre på autobahn. Så idag är det dags. Jag ska skriva in mig på körskolan. Ska bli härligt att höja medelåldern där lite.


Postat av: Anonym

Skulle du inte berätta om din lördag??? Lycka till med k-kortet! :)

2011-08-25 @ 20:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0